Vraag & antwoord  
     
  Hier vindt u de meest gestelde vragen over BikeGigant


Bikegigant berekent geen kosten voor het rijklaar maken van uw fiets.

1. Als ik een fiets bestel, wanneer wordt deze dan geleverd?
Als BikeGigant de fiets in voorraad heeft, dan kan de bestelde fiets binnen 10 werkdagen worden thuisbezorgd. Als BikeGigant de fiets nog bij de fabrikant moet bestellen, hangt de levertermijn af van de termijn waarbinnen de fabrikant kan leveren. Deze termijn ligt gemiddeld tussen 2-3 weken, de koeriersdienst neemt contact met u op over de afleverdag/tijd.

2. Als een bepaald type fiets niet op de website staat, kan ik deze dan toch bestellen?
BikeGigant heeft een ruim assortiment van damesfietsen, herenfietsen, jongens en meisjes fietsen, moederfietsen, lifestyle fietsen, oma fietsen, elektrische fietsen, mountainbike en ATB fietsen en Vouwfietsen van de merken Batavus, Sparta, Puch, Cortina, Sensa, Victoria.
Kunt u uw fiets niet vinden, dan kunt u altijd bellen of mailen.

3. Welke merken levert BikeGigant?
Sparta, Batavus, Sensa, BSP, Puch, Victoria, Alpina, Cortina en Loekie
Als onze fietsen worden rijklaar afgeleverd, hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

4. Hoe word ik op de hoogte gesteld van de levertijd?
In geval de fiets in voorraad is wordt u binnen 36 uur via e-mail op de hoogte gebracht. Als BikeGigant de fiets niet in voorraad heeft, dan wordt deze binnen 36 uur bij de fabrikant besteld. Binnen deze termijn ontvangt u via E-mail de verwachte leverweek. Mocht uw fiets uitverkocht zijn dan krijgt u hier zo spoedig mogelijk bericht van en uw bestelling wordt dan automatisch geannuleerd.

5. Op welke dagen levert BikeGigant af?
BikeGigant levert van Maandag t/m vrijdag, de koeriersdienst neemt contact met u op over de afleverdag.


6. Kan ik mijn fiets afhalen bij BikeGigant?
Ja, dat kan op vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur of op zaterdag tussen 9.00 en 13.00 uur
Andere dagen mogelijk op afspraak.


7. Hoe kan ik mijn fiets betalen als ik hem in Apeldoorn afhaal?
Dit kan tegen contante betaling, pin of via IDEAL.

8. Als ik er voor kies een fiets te laten afleveren hoe kan ik dan betalen?
U kunt vooraf betalen via IDEAL of vooruitbetalen via bank/giro.
Ook kunt u via pin of contant met de chauffeur afrekenen, hiervoor rekenen wij geen extra kosten.

9. Wat kost het om een fiets thuis te laten bezorgen?
BikeGigant berekent hiervoor € 32,50, kinderfietsen t/m 24 inch € 22,50.
Met uitzondering van de Waddeneilanden dan zijn de kosten € 42,50 en Zeeuws Vlaanderen dan zijn de kosten € 63,00 en kinderfietsen € 54,00 meerprijs i.v.m. tunnel kosten
België regio 1 : Alles boven Maastricht-Brussel-Gent-Terneuzen € 57,50
België regio 2 : Alles onder Maastricht-Brussel-Gent-Terneuzen € 65,00
Zie ook koerier info

10. Als ik twee fietsen laat afleveren, betaal ik dan 1 of 2 keer de vrachtkosten?
U betaalt dan 2 keer de vrachtkosten tegen een gereduceerd tarief.

11. Hoe wordt de fiets bij mij thuis afgeleverd?
Om beschadigingen te voorkomen wordt de fiets in een stevige dikke kartonnen doos verpakt , u dient de fiets goed te controleren op beschadigingen, doe dit gelijk want dit voorkomt een hoop problemen, mocht de fiets beschadigd zijn dan hoeft u de fiets niet te accepteren en kunt u deze gelijk weer mee terug doen aan de koerier en uiteraard ook niet te betalen, LET OP!! Zodra u tekent bij de koerier heeft u toestemming gegeven dat de fiets is goed bevonden, dus kijk de fiets goed na op eventuele beschadigen.

12. Is de fiets klaar voor gebruik?
Ja. De fiets wordt door onze vakkundige monteurs volledig afgemonteerd. Bij bezorging worden de pedalen gemonteerd en het stuur recht gezet door de koerier. De fiets is verder klaar voor gebruik, bij afhalen is de fiets volledig rijklaar.
Wij rekenen geen kosten voor het rijklaar maken.

13. Kan ik zelf bepalen wanneer ik de fiets geleverd wil hebben?
Nee. BikeGigant levert van maandag t/m vrijdag. De koerier neemt contact met u op om een afspraak te maken.

14. Ruilt BikeGigant fietsen in?
Ja. U kunt bij BikeGigant uw oude fiets inruilen, indien deze fiets in bruikbare staat verkeerd.
U kunt geen crossfietsen, mountainbikes (of vergelijkbaar) en kinderfietsen inruilen.
BikeGigant geeft u € 50,- voor uw oude fiets.
Op dit moment is het alleen mogelijk om in te ruilen op fietsen waarbij dit staat aangegeven als optie op onze website.
Wilt u uw oude fiets inruilen, dan kunt u dit aangeven bij uw bestelling.
Wanneer u er voor kiest uw nieuw bestelde fiets thuis te laten bezorgen, zal onze koerier de inruilfiets mee retour nemen. U tekent dan een inkoopverklaring.

14a. Waarop zijn gebruikte fietsen gecontroleerd?
Gebruikte fietsen worden gecontroleerd op:
- Remmen
- Verlichting
- Versnellingen
- Ketting- en spaakspanning
- Wielen en banden
Tevens worden gebruikte fietsen volledig schoongemaakt.

15. Levert BikeGigant accessoires?
Ja, in combinatie met een fiets zijn hier geen extra kosten aan verbonden.U kunt de accessoires vinden in het hoofdmenu onder accessoires, U vindt hier o.a. fietstassen, kinderzitjes, etc.
Los bestelde accessoires worden tegen de geldende Post NL tarieven bezorgt.

16. Hoe zit het met de garantie?
BikeGigant hanteert de garantiebepalingen zoals die door de fabrikanten zijn vastgesteld. Op frames is deze termijn 10 jaar en op de overige onderdelen 2 jaar. Op gebruikte fietsen vanaf € 150 heeft u 2 maanden garantie.Op aan slijtage onderhevige onderdelen ( banden, lampjes etc. ) wordt een minimale tot geen garantie gegeven. Uw factuur is tevens uw garantiebewijs.

17. Hoe wordt de garantie afgehandeld?
U dient eventuele problemen die onder de garantie vallen schriftelijk te melden via het emailadres info@bikegigant.nl

18. Waar wordt de garantie afgehandeld?
Afhankelijk van de aard van de klachten wordt de garantie afgehandeld bij BikeGigant in Apeldoorn, kijk ook bij leverings voorwaarden punt 17 voor een uitgebreide Garantie specificatie.

19. Hoe weet ik wat voor mij de juiste framemaat is?
Dit kan U berekenen aan de hand van de tabel die in het hoofdmenu staat onder framematen. Dit is puur een indicatie er kunnen hier dan ook geen rechten aan worden verleend.

20. Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.

21. Als ik meer dan 1 fiets bestel, geeft BikeGigant dan extra korting?
Nee, BikeGigant geeft geen kwantumkorting.

22. Wat moet ik doen als de fiets bij aflevering beschadigd is?
BikeGigant besteedt veel aandacht aan de verpakking. Het komt daarom zelden voor dat de fiets beschadigd wordt afgeleverd. Mocht uw fiets toch beschadigd zijn dan moet dit direct gemeld worden via e-mail of vermelding op de vrachtbrief van de transporteur.Wij zorgen dan voor een oplossing Meldingen van schade na 4 uur van leveringen kunnen niet meer worden geclaimd. Mocht een fiets een dusdanige grote schade hebben die u niet accepteert, dan dient u de fiets gelijk mee retour te geven aan de transporteur: info@bikegigant.nl.

23. Hoe kan ik een klacht melden?
Dit kan via info@bikegigant.nl

24. Binnen welke termijn wordt een eventuele klacht opgelost?
BikeGigant streeft ernaar een klacht binnen 10 werkdagen te hebben opgelost. Dient er echt een onderdeel te worden besteld bij de fabrikant, dan kan deze termijn langer uitvallen.

25. Kan ik mijn fiets bij BikeGigant verzekeren?
Als uw fiets door BikeGigant geleverd is kunt u de fiets ook bij BikeGigant verzekeren.BikeGigant verzekert geen fietsen geleverd door derden.

26. Bikegigant staat ingeschreven bij de kamer van koophandel te Apeldoorn onder nummer 08135306

27. Btw nummer van Bikegigant is NL 8144.89.242.B01